Matkalla minuun

Aloin kiinnostumaan sisäisestä kasvusta kymmenisen vuotta sitten. Olin kuullut siitä puhuttavan, mutta en vielä silloin ymmärtänyt mitä se tarkoittaa minulle. Koin voimakasta tarvetta voida paremmin ja kaipasin merkityksellisyyttä elämääni. Sisälläni oli tunne ja tietämys siitä, että sisäänpäin kääntyminen olisi minulle avain parempaan oloon, niin henkisesti, fyysisesti kuin emotionaalisestikin. En kuitenkaan kuullut sisäistä ääntäni kunnolla, koska se oli hukkunut kaikkien niiden ulkoisten vaatimusten alle, jotka vaativat minua tekemään enemmän ja paremmin. Nämä vaatimukset olivat juurtuneet hyvin syvälle sisälleni.

Mitä sinä tarvitset, jotta sinulla olisi hyvä olla? Minkälainen on sinun näköisesi elämä?

Aloin kiinnostumaan sisäisestä kasvusta kymmenisen vuotta sitten. Olin kuullut siitä puhuttavan, mutta en vielä silloin ymmärtänyt mitä se tarkoittaa minulle. Koin voimakasta tarvetta voida paremmin ja kaipasin merkityksellisyyttä elämääni. Sisälläni oli tunne ja tietämys siitä, että sisäänpäin kääntyminen olisi minulle avain parempaan oloon, niin henkisesti, fyysisesti kuin emotionaalisestikin. En kuitenkaan kuullut sisäistä ääntäni kunnolla, koska se oli hukkunut kaikkien niiden ulkoisten vaatimusten alle, jotka vaativat minua tekemään enemmän ja paremmin. Nämä vaatimukset olivat juurtuneet hyvin syvälle sisälleni. Onneksi en ollut kadottanut täysin uskoani siihen, että minun ei tarvitse tyytyä sellaiseen elämään, joka ei tuo minulle iloa ja hyvää oloa. Minulla on kaikki mahdollisuudet elää hyvää elämää, sellaista oman näköistä elämää.

Kokeillessani ensimmäistä kertaa vyöhyketerapiaa, tunsin innostusta. Olin kuunnellut sisäistä ääntäni ja löytänyt jotain, mikä ei ollut ehkä tyyppillisin tapa hoitaa hyvinvointia, mutta tuntui minulle luontaiselta. Tämän jälkeen tutustuin enemmän täydentävien hoitomuotojen maailmaan, josta tuli minulle yhä tutumpi. Ensimmäinen kerta reiki-hoidossa muutti maailmani reilu vuosi sitten. Hoito meni todella syvälle sisimpääni ja tunsin kuinka muutaman reiki-hoidon myötä aloin kääntymään sisäänpäin kohti sitä, mitä minä olen. Viime vuosien aikana ymmärrykseni omasta kehosta ja mielestä on lisääntynyt. Olen ymmärtänyt, kuinka tärkeää hyvinvoinnilleni on, että energia saa virrata mahdollisimman vapaasti kehossani. Energian vapaa virtaaminen pystyy vapauttamaan elämän varrella kehoon kertyneitä tukkeumia ja tunnemuistoja, yhdessä egotyöskentelyn kanssa. Olen saanut tuntea konkreettisesti kuinka mieleni vaikuttaa kehooni ja kehoni mieleeni, ne ovat erottamattomat ja toimivat jatkuvassa vuorovaikutuksessa. Tämä elämänpituinen hoitava ja parantava matka tulee taittaa hyvin kokonaisvaltaisella tavalla.

Olen tehnyt matkaani sisäänpäin vasta pienen hetken, ja alku on mennyt haparoivin askelin. Kapeat, jyrkät ja kivikkoiset vuoristopolut johdattivat minua tätä syvempää matkaa kohti. Kaikki se mitä elämässäni oli tapahtunut, ylä-, alamäet ja kaikki siltä väliltä, olivat olleet osa minun ainutlaatuista polkuani ja nyt reikin myötä pääsin syvemmälle siinä, aloin ymmärtämään elämääni ja sen merkitystä. Reikihoidot saivat minut kiinnostumaan energiasta ja siitä mikä vaikutus niillä on meihin ihmisiin, sekä ylipäätään kaikkeen ympärillämme.

Hyvä olo ei tarkoita ulkopuolellani olevia asioita.

Hyvä olo tarkoittaa minulle sitä, että olen kotona itsessäni. Minulla on turvallinen olla kehossani ja mielessäni, enkä pelkää kaikkea sitä mitä eteeni tulee. Elämä ei aina ole ruusuilla tanssimista, mutta turvan tunne omassa itsessään lisää luottamusta elämään, siihen että elämä kantaa. Itseasiassa koen, että se olen minä itse, joka kannattelee minua, muiden tuella. Ja se että ihminen pystyisi ja uskaltaisi olla läsnä kaikelle mitä elämässä tapahtuu, tekee ihmisestä vahvan. Sitä minä harjoittelen, etten pakenisi tunteitani ja kaikkea sitä mitä elämä on. Että kohtaisin elämän lempeällä vahvuudella.

Minulla on jo oikeastaan kaikki mitä oikeasti tarvitsen, tässä hetkessä. Sisäinen ääneni pyytää minua pysähtymään ja rauhoittumaan kuuntelemaan sitä. Annan tilaa pienelle lapselle sisälläni. Kuuntelen sitä, se kertoo minulle juuri nyt, mitä minun tarvitsee tietää. Luotan siihen, olen sen kanssa. Vain olen.

Sydämellä,
Anni

2 kommenttia

  1. Ihana blogi, juuri niitä asioita mitkä ovat tärkeitä tässä elämässä. Luin myös Alexander Ebenin kirjan ja nyt maalle tilasin äänikirjana Totuus taivaasta, todella mielenkiintoisia ja hyvin kirjoitettuja. Sisäistä rauhaa etsin minäkin. Kiitos tästä blogista❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentistasi ja mahtavaa kuulla että blogin aiheet resonoi ❤️ A. Ebenin kirjat on kyllä niin hyviä ja ajatuksia herättäviä, tykkään kun niissä mennään pintaa syvemmälle 😊 Aurinkoisia ja lempeitä elokuun päiviä! 🧡

      Poista

Instagram

Luonnollisesti matkalla. Theme by BD.